Eseménynaptár
Esemény neve | Jövő mobilitása előadássorozat 5. előadás |
---|---|
Időpont | 2014. Április 17. 17:00 - 19:00 |
Kategória | Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Kar |
Típus | Rendezvények |
Helyszín | Belső Égésű Motorok Tanszékének aulája |
Kapcsolódó honlapok | uni-archiv.sze.hu |
Esemény küldése e-mailben | E-mail cím |
Esemény importálása saját naptárba | letöltés |
Jövő mobilitása előadássorozat 5.előadás
Ezúton szeretettel meghívjuk Önt a győri Széchenyi István Egyetem Belső Égésű Motorok Tanszékének (MT) a tizenkettedik A jövő mobilitása előadássorozatra, amely az Audi Akademie Hungaria és az Audi Hungaria Motor Kft. műszaki osztályának az együttműködésével csütörtökönként, 17.00 órától kerül megrendezésre.
A soron következő előadás 2014.04.17-én a Belső Égésű Motorok Tanszékének aulájában (47° 41’ 43” N, 17° 37’ 40” E), 17.00 órától kerül megrendezésre.
Téma: Karbonfasereinsatz im Verbrennungsmotor
Előadó: M. Streckel (Toyota Tsusho America)
Az előadás rövid összefoglalása:
Kiindulási helyzet: Köztudott, hogy a szénszál lesz a jövő alapanyaga, mert nagyon könnyű, ugyanakkor robosztus. Ám a felhasználók között jelenleg nem az autógyártás áll az élen.
Az ipari felhasználás szempontjából fontos anyagtulajdonságok már jól ismertek, illetve a szükséges tapasztalatokkal is rendelkezünk. A szénszálas alapanyagok napjainkban majdnem annyira versenyképesnek minősülnek, mint más könnyűszerkezetes alapanyagok, ilyen például az alumínium, a titán vagy a magnézium. A szénszálas alapanyagokat nem lehet olyan módon beolvasztani és újrahasznosítani, mint a fémeket. Ezért aztán csak néhány újrahasznosított szénszálas anyag létezik a világon. Mivel a szénszálas anyagoknak elsősorban Európában, Ázsiában és az USA-ban van a piaca, ezért itt foglalkoznak főként az újrahasznosítással. Az újrahasznosítás soron következő kihívása az, hogy az ilyen anyagokat hogyan lehet termékekbe beépíteni, majd a készterméket piacra dobni.
A beszélgetésünk fő témája az lesz, hogy az újrahasznosított anyagokat milyen módon lehet a járműgyártásban felhasználni.
Feladat: Egy versenyautó-motor hajtórúdjának fejlesztése és az eredmények bemutatása.
SZEngine:
|
A csapat tagjai dokumentálni fogják a megadott időpontig elvégzett munkát, és így az mindenki számára követhetővé válik.
Az előadásokon történő részvétel ingyenes, előzetes regisztráció nem szükséges. Minden érdeklődőt, beleértve a Széchenyi István Egyetem és más Egyetemek hallgatóit, szeretettel várunk az előadásokon.
Bővebb információ: Székely Nikolett, + 36 96 503 491 vagy extern.nikolett.szekely@audi.hu
KARI HÍREK
Felvételizőknek
Érettségi után
- Építészmérnöki BSc
- Építőmérnöki BSc (angol nyelven is)
- Közlekedésmérnöki BSc
- Építészmérnöki osztatlan
Mesterképzések
- Építész MSc (angol nyelven is)
- Infrastruktúra-építőmérnöki MSc (angol nyelven is)
- Közlekedésmérnöki MSc (csak keresztfélév)
- Szerkezet-építőmérnöki MSc
- Településmérnöki MSc
Szakirányú továbbképzések
- Építőipariprojekt-menedzser
- Építőipariprojekt-szakmérnök
- Légijármű-üzemeltető szakember
- Légijármű-üzemeltető szakmérnök
- Közlekedési szolgáltatás tervező szakember
- Közlekedési szolgáltatás tervező szakmérnök
- Közlekedésinformatikai tervező szakember
- Közlekedésinformatikai tervező szakmérnök
- Közúti szakember
- Közúti szakmérnök
- Smart infrastruktúra létesítő és üzemeltető szakmérnök
- Smart infrastruktúra létesítő és üzemeltető szaktanácsadó
- Útügyi technológiai